Toolbox Fest otkriva Balkansku želju za melodiznošću kao i tvrdoću

Kragujevac Knezev arsenal festival Srpski festivali su ambijent u nečemu drugačijem nego kada ostanete u Norveškoj, Nemačkoj ili možda državi u Poljskoj. Način razmišljanja je detaljniji za Slovake. Tu osjećate određenu slobodu, možda čak i previranja, zbog činjenice da njihov festivalski Svijet ima i spontanost i karakter. Najpoznatiji je svakako EXIT Festival, allure community se bavi Nishville Jazz Celebration, Arsenal Feast dolazi od većih, rockier, respektivno.

To se dešava u Kragujevcu. Program Toolbox Feast sadrži oko 3 ili 4 strana headlinera, koji su dopunjeni, ali ne samo završeni, srpskom scenom. I šta ga povezuje? I alternativni i mejnstrim bendovi imaju zdrav razum za himničnost, napjeve, kitnjaste melodije, jednostavnost, u nekim slučajevima idu mnogo više za efekat, ali prvenstveno imaju vrlo iskreno partnerstvo sa svojim pratiocima.

Imena iz srpske muzike

Ako nameravate da saznate više o najvećim imenima srpskih pesama, spremno uspešnim izvođačima sa alternativne i pop scene, ili da pronađete njihovu čeličnu, punk, rok scenu, ovo je zemlja snova. Povrh svega, sa skupljenom snagom. U četiri sata ujutro pojedinci govore o Rock tačkama, što je na drugim lokacijama dodatno orijentirano na plesnu muziku. Međutim, tu je i plesna garaža, u kojoj su svirali DJ-evi iz komšiluka, zajedno sa britanskim producentom bubnjeva i basova Roni Size. Srpska rok scena je zapravo izgradila melodični luk oko svog obima. Čak i tzv. više različitih rok bendova ima sposobnost da uhvati mase kanališući svaku sitnicu u pevačke refrene u koje se cela masa može osloniti. Upravo tako jedan od najpoznatijih srpskih bendova Van Gog radi sa ciljnim tržištem.

Imena iz srpske muzike
Dolaze iz Beograda, gde su 1986. godine na bazi jugoslovenskog rok šarmantnog vođe Zvonimira Đukića imali agresivan stav koji je ublažen iskrivljenim stavom pisanja pesama. Ova dvojnost dolazi iz njegove mladosti, kada je kao violinista prešao sa klasične muzike na rokenrol. Fascinantni motivi su se ranije desili u gitarskim vožnjama i prelazima, kada su rifovi u stilovima izgrađeni na direktnim varijacijama. Svaka sitnica je bila uređena kao da ne prekida Zvonimirova uzvišenja, zbog činjenice da Srbi vole visoke tonove. Sličan osjećaj osjetio je i jedan dodatni srbijanski gitarista, nepovoljan, koji se pridružio Beogradu trinaest godina iza Van Gogha. Umjesto muškarca, u prvom planu imaju vokalistu Ivanu Peters. Još jednom, bilo je mnogo više o naizmjeničnim tišim i živahnijim pasažima, čiji su prijelazi vođeni prvenstveno bas linijom.

Simfonijski talas ozbiljnog i takođe roka

Na simfonijskom talasu kombinovanja klasika kao i rokenrola, Organizatori događaja krenuli su kada su pozdravili projekat Rock El Clasico Rock El Clasico. Iza posla stoji violinista Stefan Milenkovich, koji se udružuje sa brojnim svetskim bendovima i dr Nele Karajlić-jedna od popularnih članica jugoslovenske subkulture Novi primitivizam i kreator kultne grupe Zabranjeno Pušenje. Karajlić je u Srbiji postao poznat kao bosanski Srbin, posebno tokom svog partnerstva sa Emirom Kusturićem-prethodnim učesnikom Zabranjenog pušenja-na soundtracku za film crna mačka, bijeli kućni ljubimac mačak, kao i kasniju ekskurziju sa njegovim bendom The No Smoking Orchestra. Najveći izazov za oba autora pojavio se u sredstvima postavljanja.

Simfonijski talas ozbiljnog i takođe rokaGlavni instrument u izvođenju melodije na kraju nije bila električna gitara, već violina, a takođe i ljudski glas (Dr. Nele Karajlić) praćen, za rok muziku, iskrivljenim ritmovima. Nesreća 2 svijeta dobro se pokazala u preplitanju Brahmsovog mađarskog plesa broj 5 i Kusturice Bubamare. Mnogo se sintetički pojavila mješavina citata, počevši od kritičke pjesme Popcorn Gershona Kingsleya, Pachelbelovog topa ili italijanske partizanske himne Bella ciao koju je izvela operska pjevačica. Klizanje u kič pored vatre i blistave odeće, dok je cela stvar izgledala kao vožnja u umetničkom klizanju Jevgenija Plušenka-tehnički dobro izvedena, ali joj je nedostajao trenutak šoka, kao i više hrabrosti u organizovanju, kao i dramaturgija.

U fazi dvorištu, prvenstveno klub bendova pogubljen

Jedan od najboljih nastupa tamo odigrao je bend električni Orgazm. Njihove melodije su se pojavljivale kao svakakve stvari-nekada je postojala paralela sa refrenom iz Slobodne Evrope, nakon toga melodija iz Hexa, razna druga vremena su se pojavljivale slične gitarskom rifu iz Stoogesa, koji je u stvari pokazao njihovu vezu ekstra sirove garažne buke sa pankom i takođe sredinom streama. Nakon toga su bili naši dobri prijatelji E-Play, koji posluje s obzirom na to 1998.godine. Za to vrijeme prošli su kroz različite rast, što je potpisano na njihovom kameleonskom govoru. Njihov poseban zvuk proizveden je kombinacijom gitara, kao i sintisajzera sa upečatljivim ritmovima, a takođe i bas linijama smanjenim od trifopa. Hrvatski kantautor Darko Rundek predstavio je sa pratećim bendom Ekipa u zanimljivoj kompoziciji-kontrabas, bubnjevi, vibrafon, truba, ton saksofon i violina– Balkansku mješavinu dizajna ljudi i svjetskih pjesama. Njegov šarmantni glas, praćen gitarom, bio je preslikan na Ciljno tržište, koje ga je apsorbovalo i samim tim odgovorilo zajedničkim vokalom sa znanjem o Rundekovim stihovima.

Odnosili smo se na bend goli

Realnost da ne postoji zahtjev da se umjetnici unaprijed sude po njihovoj odjeći, odnosili smo se na nastup benda Naked. Kapije od prirodne kože, lanci za vezivanje na polugolom tijelu i ime benda doveli su nas do stila grindcore-a, koji je na kraju otklonjen gledanjem saksofona u rukama umjetnika, kao i prvom melodijom U ugodnoj mješavini balkanske mitologije, swinga, slobodnog džeza i cool. Analog slovačkog La3na bio je stegnut na splendid-u, koji se odjednom više zamahnuo u psihodeličnom hrastu, u raznim drugim vremenima okretao se kroz kombinaciju klarineta i saksofona, dok mu je violina dala cigansku džez ličnost. Da biste to učinili, ritmike iz afričkih pjesama, a takođe i harmonične promjene bebopa. Jedan od najiščekivanijih bio je dolazak pjevačice Ane Đurić, shvaćene pod njenim imenom Konstrakta.Odnosili smo se na bend goli

Rasprodanog poslednjeg dana festivala ponudila se kao jedna od najpopularnijih srpskih pevačica, dodatno povezana sa aktivnostima svoje kuće indie pop grupe Zemlja gruva! ona se dodatno zalagala za Srbiju na ovogodišnjem natjecanju za Pjesmu Eurovizije. Jedinstvena audio-vizuelna emisija održana je brzim tempom i uključivala je i njene solo pjesme i pjesme njene grupe. Početna polovina bila je dočaravajuća na koncertima Norveške vokalistkinje Aurore, ali je nakon toga još progresivnija buka promijenila boju u banalniji indie pop, samo da bi ponovo prešla u elektronsku fuziju sa nekom fascinantnom bukom– upravo na taj način je zabavljač nekako upravljao tokom nastupa kako bi riješio ciljna tržišta bezbrojne djece, zajedno sa njihovim roditeljima. Na kraju, takmičenje za Pesmu Evrovizije u Corpore Sanu. Još jedna srpska muzičarka koja uspješno predstavlja svoj rodni narod je Ana Popović. Trenutno, među jednim od najpopularnijih blues gitarista odigranih na ogromnom stagiju, a takođe je njena energija podsjetila Američki basista Nik West, koji je igrao prije nekoliko godina na Nishville Jazz Festivalu.

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *